FAQ

Vi har på denne liste skrevet de mest almindelige spørgsmål samt svar, som vi er kommet frem til ved den daglige kontakt med vores kunder. Dette er lavet for at du hurtigere kan få et overblik.
 
  • Hvordan bestiller jeg?
    Finder de ønskede varer og tilføj dem til indkøbskurven. Derefter går man til kassen. Herfra bliver du guidet gennem hele købsforløbet.
  • Har I et Showroom/Butik?
    Billigsport24.dk er en 100% internetbaseret butik. For at kunne tilbyde vores produkter til lavest mulige pris, har vi fravalgt at bruge omkostninger til etablering af fysiske butikker/showrooms.

    De enkelte varer vises med billeder og beskrives med en høj grad af faglighed. Internetbutikken er opbygget i et univers, der skal give dig en købsoplevelse, der er så tæt på den fysiske butik som muligt - bare billigere.
  • Kan jeg hente mine varer på jeres adresse?
    Det er muligt at afhente varer hos Billigsport24.dk, Tinvej 7  Ringsted, Vælg "afhentning i Ringsted" og undgå fragt. Kommunikation sker via telefon eller mail. 
  • Kan jeg få mere at vide om mit mulige køb?
    Ja, du er altid velkommen til at ringe eller skrive og vi vil hjælpe dig på bedst mulige måde.
  • Kan Jeg komme i kontakt med jer?
    Ja, du er altid velkommen til at kontakte os på telefon. Hvis vi er optaget, kan du lægge en besked og vi vender meget hurtigt tilbage. Du er ligeledes altid velkommen til at benytte vores mail info@billigsport24.dk
  • Kan jeg forespørge på en ordre?
    Ja, du kan blot sende os en mail på ordre@billigsport24.dk og så vil vi svare dig hurtigt med en status. Husk altid at opgive ordre nummer og dit navn.
  • Definition på vejledende pris og shop pris?
    Forbrugerombudsmandens nye retningslinjer trådte i kraft den 1. marts 2010. Reglerne omfatter bl.a. en præcisering af, hvornår kan man betegne en vares pris som et tilbud.

    I Billigsport24.dk præsenterer vi varerne med en vejledende pris og en shop pris. Den vejledende pris er den markedsspris/normalpris, der svarer til det prisniveau, varen ses udbudt til i den traditionelle sportsforretning. Shop prisen er ikke en tilbudspris, men den pris, du kan erhverve varer til i Billigsport24.dk.

  • Hvordan er det med sikkerheden på nettet?
    Sikkerheden er i topklasse. Billigsport24.dk er en e-mærke certificeret butik. Alle informationer er krypterede og kan på INGEN måde læses af andre. Læs eventuelt mere om dette ved at klikke på e-mærket nederst på siden.
  • Hvornår trækker I pengene?
    Pengene vil tidligst blive trukket, når varerne er afsendt fra vores lager. Er der en dellevering på din ordre, vil pengene først blive trukket, når den sidste del af ordren er sendt.
  • Hvad betaler jeg i ekstra omkostninger?
    Der lægges et fragtgebyr på alle ordrer under 999 kr. Ordrer over 999 kr. leveres fragtfrit med GLS. Du kan se de aktuelle fragtpriser her.
  • Skal alle bestillinger foregå online?
    Ja, alle bestillinger skal foregå online.
  • Hvad gør jeg hvis shoppen giver en fejlmelding?
    Skriv os meget gerne en mail, og hvis det er muligt så kopier fejlmeddelelsen ind i denne mail. Så vender vi hurtigst muligt tilbage
  • Hvad er leveringstiden?
    Kig altid på det enkelte produkt, hvor den forventede leveringstid er beskrevet. Leveringstiden er enten 1-2 dage eller 3-6 dage (hverdage). 

    Vi leverer hurtigt og ofte hurtigere end den leveringstid, der er beskrevet for de enkelte produkter.

    Bestiller du flere varer med forskellige leveringstider, er det altid den vare med længst leveringstid, du skal regne med.

    Er der tale om en rigtig hastesag kan du altid kontakte os, og vi vil gøre alt for at hjælpe dig. Der kan dog forekomme varer, der skal bestilles hjem fra fjernlager.
  • Hvordan laver jeg en ordre?
    Du finder de ønskede varer og tilføjer dem til din indkøbskurv. Dernæst vælger du "se indkøbskurv", og derefter vil du blive guidet gennem hele købsforløbet trin for trin.
  • Modtager jeg noget efter køb?
    Umiddelbart efter du har foretaget købet, vil der komme en ordrebekræftelse på den mail adresse, du har oplyst. 
    Af ordrebekræftelsen fremgår varer, beløb, ordrenummer m.m. Gem altid denne
  • Er jeg dårligere stillet ved at handle på nettet?
    Rent faktisk er man ofte bedre stillet ved at handle i vores shop på nettet end i en almindelig butik. Vi har valgt at få optagelse hos e-mærket, som gør at vi kan tilbyde dig som kunde en skærpet sikkerhed og forbruger service.

    Læs eventuelt mere om dette nedenfor og/eller ved at klicke på E-mærket nederst på siden.
  • Hvad er SMS advisering?
    En gratis service som vi tilbyder. Du skal give accept til denne ved at skrive "Ja" i "Sms ønskes". Du modtager en sms med oplysninger omkring din pakke. Og der sendes IKKE noget "SPAM" eller lign. fra vores side til dit nummer. Det er udelukkende til brug af "pakke sms".
  • Hvad er e-mærket?
    E-mærket er en certificering som shoppen har opnået ved at leve op til en række krav, som bliver stillet af e-handelsfonden. Disse krav er kun lavet for at gøre det mere sikkert for dig som forbruger at handle på nettet. E-mærket er en non profit forretning.
  • Hvordan sender jeg et fortrudt køb retur?
    Billigsport24.dk yder 365 dages fuld bytte/returret.
     
    - Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varen.
    - Hvis du vælger at gøre brug af fortrydelsesretten, skal varen tilbagesendes i al væsentlighed i samme stand og mængde.
    - Hvis det er muligt, er det en god ide at vedlægge en kopi af faktura.
    - Varen bedes returneret i original emballage, da vi sælger mærkevarer.
    - Emballagen har en væsentlig værdi for det samlede produkt, og manglende emballage kan betyde at varen ikke kan returneres.
    - Husk derfor altid at gemme emballagen indtil du har besluttet om du vil fortryde købet.

    En fortrydelse af købet kan foregå på følgende måder:

    - Nægte at modtage varen. Varen overdrages til PostNord/GLS
    - Returnér varen til billigsport24.dk på nedenstående adresse

    Billigsport24.dk
    Tinvej 7
    4100 Ringsted
    Tlf.: 57 67 03 20
    Mail: info@billigsport24.dk

    Vi vedlægger en returlabel, der kan anvendes ved ombytning/fortrydelse.
     
    Når købet fortrydes vil vi tilbagebetale købesummen til dig via overførsel til din bank. Hvis du i forbindelse med returnering af varerne anvender den vedlagte returlabel fratrækkes fragten i refunderingsbeløbet. 
     
    Husk at oplyse os dit konto nummer i forbindelse med returneringen.
  • Gratis returlabel ved ombytning
    Den vedlagte forudbetalte returlabel kan bruges ved returnering af varer:
    - OMBYTNING: Ved ombytning til en anden vare er det gratis at benytte den vedlagte returlabel. Der skal lægges en ny ordre på den vare, der ønskes ombyttet til.
    - FORTRYDELSE: Ved ønske om at modtage penge retur for en eller flere varer skal du selv betale for returfragten. Når du anvender den vedlagte returlabel modregnes 39 kr. i refunderingsbeløbet.
  • Hvis jeg ønsker at reklamere over en vare
    - Der gives efter købeloven en reklamationsret på 24 mdr på alle varer.
    - Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. 
    - Det er en forudsætning, at disse fejl og mangler ikke er opstået efter levering ved fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
    - Hvis varen er behæftet med fejl/mangler, er kunden berettiget til at kræve omlevering (Det vil sige, at man kræver en ny vare fremsendt, som erstatning for den der reklameres over).
    - Dette forudsætter dog, at reklamationen er berettiget samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for billigsport24.dk
    - Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

    Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på nedenstående adresse:
     
    Billigsport24.dk
    Tinvej 7
    4100 Ringsted
    Tlf: 57 67 03 20
    Mail info@billigsport24.dk


    Når du returnerer varen, bedes du medsende oplysninger om følgende sammen med pakken:
    Fejl/mangel - Navn - Adresse - Telefonnummer - E-mail - Evt. bemærkninger.

    Bemærk: Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis fyldestgørende information følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelsen, registreringsnummer, kontonummer for bankkonto hvortil refusion skal ske.

    Som kunde er du altid meget velkommen til at kontakte os, hvis der opstår tvivlsspørgsmål i forbindelse med returnering. Vi kan kontaktes via mail, eller telefonisk i telefon tiden.
  • Kan jeg som institution/erhvervsdrivende bestille hos jer?
    Du kan selvfølgelig sagtens som virksomhed bestille hos os. Kontakt os via mail eller telefonisk i åbningstiden.
  • Kan vi benytte vores EAN nummer?
    Ja, EAN Nummer kan sagtens benyttes. Giv os blot en opringning eller en mail og vi finder en løsning på dette.
  • Sælger i profil/klubsalg?
    Vi er leveringsdygtige i rigtig mange profil relaterede varer. Alle opgaver tages seriøst, og det er næsten kun fantasien der sætter grænser. Giv os endelig et kald og vi fortæller dig om de mange muligheder.